Tegenwoordig is het voor veel organisaties een hele klus om nieuwe en geschikte medewerkers binnen te halen. Want: in de huidige arbeidsmarkt waar veel vraag maar weinig aanbod is, is het de kunst om te laten zien waarom ze juist bij jouw organisatie moeten komen werken. Bij het werven van nieuwe medewerkers heb je één doel: jezelf als organisatie én werkgever verkopen. Een werken-bij website kan jou helpen om dat doel te bereiken.
Werken-bij website
Om medewerkers aan te trekken wil je dat ze weten wie je bent en waarom ze juist bij jou moeten komen werken. Waar een corporate website gericht is op het delen van informatie over je producten en diensten, is een werken-bij website gericht op potentiële werknemers. Je spreekt je toekomstige nieuwe collega immers ook geheel anders aan dan een toekomstige klant.
Op de werken-bij website creëer je een plek voor alle openstaande vacatures, de bedrijfscultuur, USP’s, collega’s, de werkomgeving en carrièremogelijkheden. Dit voegt veel toe aan jouw recruitment. Dit kan onder andere uitdragen door (persoonlijke) content zoals interviews en persoonlijke verhalen, vacature- en bedrijfsvideo’s en fotografie.
De voordelen van een werken-bij website
Een website gericht op arbeidsmarktcommunicatie is het ideale middel om je employer branding te versterken. De voordelen van een werken-bij website op een rijtje:
1. Toon je employer brand
Het is de perfecte plek om je werkgeversmerk, ook wel je employer brand, te tonen. Onderscheid jezelf van concurrenten en laat zien wat jou als werkgever uniek maakt. Dit kan je bijvoorbeeld doen door een korte video of interview. Wees transparant en laat je kernwaarden duidelijk naar voren komen.
2. Storytelling als strategie
Door storytelling strategisch in te zetten krijgen werkzoekenden een goede indruk van wie je bent als organisatie. Op deze manier creëer je een waardevol platform waar ruimte is voor bijvoorbeeld verhalen van medewerkers, een impressie van het bedrijfspand, toekomstige collega’s, afdelingen, vacaturevideo’s, historie en activiteiten die buiten het werk ondernomen worden.
3. Meer kwalitatieve sollicitanten
Doordat je dieper in kan gaan op jouw organisatie, lever je op voorhand veel informatie wat erg fijn is voor potentiële sollicitanten. Ze komen op die manier veel te weten over jouw organisatie en kunnen zich al een goed beeld vormen. Maar: het kan ook een omgekeerd effect hebben, de potentiële medewerker komt erachter dat hij niet matcht met jouw organisatie. Maar, geen zorgen: vooraf bespaar je tijd (en geld) als kandidaten vóór hun sollicitatie al inzien dat ze niet bij je passen. Met een werken-bij website ontvang je meer kwalitatieve sollicitanten, sollicitanten die bewust voor jou kiezen.
4. Indeed integratie
Bij het inrichten van de werken-bij website denken we graag met je mee. Wist je bijvoorbeeld dat een Indeed integratie mogelijk is? Zo worden je vacatures direct doorgeplaatst op Indeed, win-win!
We hebben inmiddels voor een aantal klanten een werken-bij website gerealiseerd. Benieuwd? Check hieronder:
Overweeg je een werken-bij website voor jouw organisatie? We denken graag met je mee. Neem contact met ons op.